Skovsgaard: Danske Godschauffører lukker ned den 31. december 2019, domæne vil i en periode dreje over på www.eurodrivers.dk - Tak for den tid i har brugt siden.
Velkommen
Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til Admin
og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger red indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies.


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside,
så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Job i Transport
Nordsjællands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Nyeste artikler
DTL magasinet
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Amukurs.dk
Arbejdstilsynet
Ulykke Patientforeningen
Pressefoto

 
Untitled Document

Stor kontrol af tunge køretøjer
Nyhed81 lastbiler og et større antal varebiler blev tirsdag den 3. december 2019 vinket ind til kontrol, da Tungvognscenter Syd hos Sydøstjyllands Politi gennemførte en stor tungvognskontrol på den Sønderjyske motorvej ved Rasteplads Oksekær V, nord for Padborg.

Kontrollen, der blev foretaget i samarbejde med personale fra Miljøstyrelsen, SKAT, Toldstyrelsen, Færdselsstyrelsen og Rigspolitiet, resulterede i 15 sager, mens en sag vedrørende mulig overtrædelse af blandt andet reglerne for cabotagekørsel, stadig efterforskes.
ITD: Det er en bundløs opgave at hælde penge i PostNord
NyhedKort før statens aftale om befordringspligt med PostNord Danmark udløber, er Folketinget blevet bedt om at forlænge aftalen med et halvt år og bevilge mere end 100 millioner kroner til endnu en midlertidig redningsplan, der forhindrer selskabet i at gå konkurs. Igen står det klart, at PostNord Danmark, trods de enorme økonomiske kapitalindsprøjtninger selskabet allerede har modtaget, ikke er i stand til at løbe rundt, og endnu engang sender regningen til skatteyderne og de private transport- og logistikvirksomheder. ITD sender en klage til EU-Kommissionen over denne yderligere statsstøtte.
DTL: Ny PostNord-redningskrans en hån mod både erhvervsliv og kunder
NyhedFor hvem ved hvilken gang står politikerne klar med en redningskrans til PostNord i 100-millioner kroners klassen. Uanset hvem, der har magten i Danmark, fortsætter farcen med skatteyderfinansieret hjælp til det notorisk kriseramte PostNord. Nu må det få en ende, mener DTL - Danske Vognmænd.

Man kan næsten stille uret og skrive ind i kalenderen, hvornår Christiansborg næste gang står klar med en redningskrans til det kuldsejlede PostNord. Men det er en hån mod PostNords kunder, der oplever en stadig forringet service, og ikke mindst er det en hån mod det private erhvervsliv, der med subsidierne til PostNord oplever unfair konkurrencevilkår – på opgaver, som de reelt kunne varetage bedre.
Grønt fokus hos Roadshow ApS
NyhedI et projektsamarbejde mellem den danske IVECO importør og Roadshow ApS i Fakse er opstået muligheden for at afprøve og profilere IVECOs gastrækkere, som er blandt de absolut reneste lastbiler på markedet i forhold til udledning af CO2, Nox og partikler.

”Vi oplever en stigende efterspørgsel på grøn og bæredygtig transport fra vore kunder, og vi vil gå langt for at opfylde vore kunders ønsker”, udtaler Bill Larsen fra Roadshow ApS, og fortsætter:
Klar FDL-udmelding: Luk statskassen for tilskud til PostNord
NyhedDet kommer næppe som en overraskelse, at transportminister Benny Engelbrecht lægger op til endnu en trecifret million støtte til PostNord. Men mon ikke tiden efterhånden er inde til, at politikerne lukker statskassen for flere redningsaktioner? Der er allerede hældt for mange penge i selskabet.

Uanset om det er en inkompetent ledelse i PostNord, eller en skærpet konkurrence, fra internethandelen, der giver problemer, er det en kendsgerning, at PostNord er en dårlig forretning. Og det til trods for, at selskabet med sine godstransport-aktiviteter,i et vist omfang, og i længere tid, har anvendt social dumping.
FN's klimatopmøde stiller skarpt på transporten
NyhedTransportminister Benny Engelbrecht deltager i dag i FN's klimatopmøde COP25, hvor transporten for første gang er repræsenteret. Ministeren vil sætte fokus på, hvad der ifølge ham er transportens vigtige fokusområder, når det kommer til klimaudfordringerne.

For første gang nogensinde er transport en del af FN's klimatopmøde COP25, der bliver holdt i Madrid.
Kender fundamentet og har bredt udsyn
NyhedNye stationer, udvikling af løsninger omkring OK Truck Diesel-kortet og service til kunderne – det er de overordnede linjer for OK’s succes på transportmarkedet

”OK’s fundament er Danmark, og det er her fra vores forretning går,” siger Henrik Dehn, markedschef på transportområdet i energiselskabet OK. Dog lægger han ikke skjul på, at man på transportområdet også har blikket rettet mod udlandet og på at udvikle de løsninger, man kan se, at danske vognmænd med kørsel i udlandet har behov for. Samtidig ser man også på, hvordan man gør det attraktivt for udenlandske vognmænd i Danmark at tanke hos OK.
DTL: Katalog over alvorligt sikkerhedskritiske fejl sendt på gaden
NyhedSom lovet har Færdselsstyrelsen nu udsendt kataloget over alvorligt sikkerhedskritiske fejl. Kataloget, som består af en række fakta-ark, forklarer kort og konkret, hvornår der kan være tale om alvorligt sikkerhedskritiske fejl, og hvornår henholdsvis vognmand og chauffør kan gøres ansvarlig eller ej, vurderer DTL-Danske Vognmænd.

Længe har der været forståelig uro blandt vognmænd og chauffører over skærpede bøder for alvorligt sikkerhedskritiske fejl.
MANs danske direktør forlader posten, som adm. direktør for de tre skandinaviske MAN selskaber
NyhedMAN Truck & Bus meddeler, at Niels-Jørgen Toft Jensen, adm. direktør for MAN selskaberne i Danmark, Norge og Sverige, efter fælles aftale, har valgt at forlade sin stilling.

Indtil videre fortsætter Magnus G. Karlsson, som midlertidig direktør for alle tre MAN selskaber i Skandinavien. Magnus har allerede i dag en fremtrædende rolle i den skandinaviske MAN organisation, så derfor er det helt naturligt, at han nu tager over indtil en mere permanent løsning er fundet.
SAWO forsyner Munck Forsyningsledninger med ny opbygning
SAWO forsyner Munck Forsyningsledninger med ny opbygningSAWO har leveret en opbygning med monteret HIAB X-HiPro 262 EP-5 XSD kran og et NOPA FTS320 3-vejs tippelad.

Monteringen er lavet på et Scania P500 2+2 4-akslet chassis.

NOPA FTS320 tippeladet er monteret lige bag førerhuset og er 5.950 mm langt. Det er leveret uden øverste bagsmæk, og med en bagsmæk der er 400 mm og nedfældelig. Der er pendel lodret i venstre side. Kranen er monteret på aftageligt konsol i bagenden af chassiset.
Vognmand får bøde på 1 million kroner
NyhedRetten i Horsens idømte i dag den 4. december 2019 en ung vognmand på 27 år, der tidligere har boet på Horsens-egnen, en bøde på 1 million kroner og en ubetinget frakendelse af førerretten i 1 år. Herudover fik han også konfiskeret to biler.

Specialanklager Pernille Moesborg fra Sydøstjyllands Politi uddyber: ’Den 27-årige vognmand blev dømt for 86 forhold, der er foregået fra april 2017 til august 2018.
FDL - Politisk slingrekurs: Venstre bør melde klart ud til transportsektoren
NyhedDet er efterhånden sværere og sværere at forstå, hvad Venstre egentlig vil. Er man, som partiformanden, Jakob Ellemann-Jensen, allerede demonstrerede som miljøminister, på vej til at overhale selv Enhedslisten og SF? Hvis det er tilfældet, og det tyder meget på, blæser Venstre både transportsektoren og landbruget en lang march. For når Venstres energi- og klimaordfører, Thomas Danielsen, frejdigt siger, at regeringens udspil lige nu lugter af varm luft og bilos.
Det tredje spor på Fynske Motorvej sparer trafikanterne for 152.000 rejsetimer hvert år
NyhedUdvidelsen af Fynske Motorvej mellem Middelfart og Nr. Aaby betyder, at trafikanterne kommer væsentligt hurtigere frem på motorvejen. Det viser en ny beregning fra Vejdirektoratet.

Noget af det mest irriterende i livet som bilist er at sidde i kø. Fynske Motorvej har været belastet af tæt trafik og kø i mange år, men siden det tredje spor mellem Middelfart og Nr. Aaby blev taget i brug i 2014, har det mindsket trængslen på strækningen markant.
En Hiab kran til entreprenørarbejde
En Hiab kran til entreprenørarbejdeSAWO har solgt en ny kranopbygning med en HIAB X-HiPro 408 E-6 CD.

Kranen er monteret på et Scania chassis. Et R580 A6x4 3-akslet chassis med CR20N førerhusog en akselafstand på 3.150 mm.

SAWO har for optimal last og stabilitet monteret støttebensbom i front ved kranen samt en ekstra støttebensbom i bagenden af bilen, denne er monteret som et aftageligt konsol. Støttebenene kan betjenes via CombiDrive radiostyringen, som kranen er leveret med.
3F: Vilje & bevilling til kamp imod social dumping
NyhedFinanslovsaftalen er et reelt politisk svar på stigning i udenlandsk arbejdskraft og stigende, grov kynisk udnyttelse

Forbundssekretær Henning Overgaard nærmest skamroser finanslovsaftalen mellem SF, Enhedslisten, Alternativet, de radikale og S-regeringen for vilje til at styrke indsatsen imod social dumping.

”Her er der ikke blot tale om skåltaler og hensigtserklæringer. Der er en markant styrkelse af bevillingerne til den fælles myndighedsindsats fra Arbejdstilsynet, skattemyndighederne og politiet.
Grønne transportinitiativer på finansloven
NyhedNye puljer til cyklisme, grønne busser og grøn taxikørsel er blandt de initiativer, som regeringen, RV, SF, EL og ALT prioriterer på transportområdet i den nyligt offentliggjorte finanslov.

Regeringen, RV, SF, EL og ALT er enige om en ny retning for Danmark, som styrker den grønne omstilling af blandt andet transportområdet.

Partierne afsætter eksempelvis en pulje på 75 millioner kroner i 2020 til grønne busser.
DTL: Vigtige tiltag i ny finanslov
NyhedHos DTL-vognmændene tager man godt imod den nye finanslov. Særligt kravet om danske lønvilkår for udenlandske chauffører, der kører cabotage og kombitrafik i Danmark, falder i god jord.

- Jeg synes, at der er gode elementer i finanslovsaftalen. At sikre dansk løn til de udenlandske chauffører betyder, at en ladeport der alt for længe har stået på vid gab, bliver lukket for de speditører og vognmænd, der hidtil har spekuleret i at underbyde det danske marked. Dét ser vi som en stor sejr, for det har DTL længe efterlyst. Og jeg noterer mig, at aftalepartierne har afsat penge til myndighedskontrollen, så det virker lovende, siger Erik Østergaard, adm. direktør i DTL - Danske Vognmænd.
Seneste kommentarer